هات نیوز هات نیوز .

هات نیوز

بیوگرافی امیر تتلو

بیوگرافی امیر تتلو

امیر حسین مقصودلو با نام هنری امیر تتلو از خوانندگان ایرانی است . تتلو یک خواننده و یک شاعر و ترانه نویس است . او به شکل زیرزمینی فعالیت خود را آغاز کرد و به معروفیت رسید . امیر تتلو با بیش از 4 میلیون فالوئر ،از محبوب ترین چهره های ایرانی در فضای مجازی است .

امیر تتلو متولد 30 شهریور سال 1366 در تهران با اصالتی آذری متولد شد . امیر تتلو در محله مجیدیه تهران و در یک خانوادهٔ ۵ نفره زاده شد. مدتی به خاطر شغل پدرش در رشت زندگی کردند و امیر با توجه به وضع مالی خانواده‌اش، از نوجوانی کارگری کرده‌است. او دو خواهر بزرگ‌تر از خود نیز دارد. امیر تتلو مدتی در کارگاه نجاری و گاهی نیز در یک سوپرمارکت شاگرد بود. تحصیلات امیر تتلو، دیپلم ریاضی است.

کتاب امیر تتلو

اما در روزهای اخیر انتشار تصاویری از کتاب این خواننده موجی از واکنش ها را به وجود آورده است. عکس این خواننده روی جلد آن چاپ شده است و اسم آن هم ” به دنبال بهشت در برزخ و جهنم ” می باشد که گفته می شود همه اطلاعات مربوط به این خواننده در آن آورده شده است. در آن تیترهایی مانند اعداد تعادلی، تتلو مشوق ورزش، نوآوری در موسیقی، نوازندگی امیر تتلو، سیاوش قمیشی، موزیک ویدئو انرژی هسته ای، آمار پیج رسمی امیر تتلو، مطالبی راجع به کنسرت های امیر تتلو، جایگاه تتلو در موسیقی و چند تیتر دیگر آمده شده است.

گفته می شود که این کتاب دارای 3 فصل می باشد و در آن زندگینامه، آهنگ ها و مصاحبه های او آورده شده اند. کار نوشتن آن از مهر ماه سال 1398 آغاز شده و به خاطر اینکه مشکلاتی وجود داشته، انتشار آن طولانی شده است.

زندگی هنری امیر تتلو

امیر تتلو خوانندگی را از 17 سالگی در سبک پاپ شروع کرد . دو سال بعد یعنی سال 1379 با موسیقی رپ اشنا شد و در سال 1380 به دبی رفت و زیر نظر شاهرخ سالار سبک R&B را فرا گرفت و دوباره به ایران بازگشت .

امیر در اوایل تقریبآ تا سال ۱۳۸۳ کارش در سبک ار ان بی به صورته کاور بود و نتونسته بود به طور کامل تو این سبک رشد کنه تا این که امیر و حسین تهی گروه تی ان تی رو تشکیل دادن و کارهای قوی رو با اهنگ سازیه محسن صادقی بیرون دادن ازم به ذکر است که بگوییم امیر فردی است که به همراهیه تهی و پیشرو و روزبه اولین کلیپ رپه فارس رو روانه بازار کردند(کلیپه برو از پیشه من ) و قدمه بزرگی رو در پیشرفت رپ ورداشتند .

امیر تتلو به دلیل کدورتی که با حسین پیدا کرد گروه تی ان تی رو رها کرد و هر کدوم به کارهای خودشون ادامه دادن البته مثله اینکه جدیدن و بعد از کلیپ گیر میدادی با هم اشتی کردن ولی دیگر گروه تی ان تی وجود ندارد.

نکته جالب در مورد تتلو اینه که تتلو تا کنون هیچ البومی بیرون نداده و هرچه از او به عنوان اهنگ بیرون امده به صورت تک آهنگ بوده است .

امیر تتلو را همگان با سبک ار ان بی میشناسند ولی امیر تاکنون در ۳ یا ۴ ترک رپ نیز خوانده است .

آلبوم و دستگیری امیر تتلو

در سال 1390 نخستین آلبوم خود بنام زیر همکف را منتشر کرد ، دوسال بعد در آذر 92 توسط پلیس امنیت اخلاقی به علت فعالیت غیر مجاز برای چند روز بازداشت شد .

فوتبال بازی کردن امیر تتلو

از مهر 93 تصمیم گرفت با تمرینات فشرده وارد فوتبال و تیم پرسپولیس شود و جای علی کریمی را در تیم بگیرد، او در نخستین جلسه تمرینی این باشگاه توسط سرپرست تیم اخراج شد. او سپس تمرینات جدی زیر نظر وحید شمسایی برای حضور در فوتسال را گذراند اما مصدومیت مانع از حضور حرفه ای او دراین مسیر نیز شد.

62 دو روز زندان بابت کلیپ و عکس های مورد دار

انتشار چند کلیپ و عکس های نامتعارف از امیر تتلو موجب دستگیری او در شهریور 95 شد که بعد از 62 روز با قید وثیقه آزاد شد . اتهام او تشویق جوانان به فساد و فحشا بود . دادگاه وی را به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق متهم کرد اما بعداً بخاطر رضایت یکی از شاکیان نصف مجازات او بخشیده شد.

رابطه با دنیا جهانبخت

امیر تتلو در طول زندگی خود حاشیه های زیادی با دنیا جهانبخت دختر مشهور فضای مجازی داشت و حتی شایعه ازدواج آنها مقطعی به گوش میرسید که به سرنجام نرسید .

ازدواج با سحر قریشی

امیر تتلو در نهایت بهمن 1400 با سحر قریشی بازیگر ایرانی وارد رابطه عاشقانه شد و چند هفته بعد بصورت قانونی و شرعی با هم ازدواج کردند . سحر قریشی زمان فیلم برداری سریال نیسان آبی در ترکیه دیگر قید بازگشت به ایران را زد و آنجا ماندگار شد و بعد از ازدواج هم از دنیای بازیگری خداحافظی کرد .


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۲:۳۱ توسط:بابک جوادی موضوع: نظرات (0)